Να αφήσουμε ελεύθερη τη ναυτιλία να αυξήσει τον εθνικό μας πλούτο

Μάιος 26, 2018


Δημοσιεύθηκε Ελεύθερος Τύπος - 26.05.2018

Αν και δεν μπορεί να μετρηθεί απόλυτα, εν τούτοις εκτιμάται συντηρητικά ότι η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στο ΑΕΠ είναι περίπου 4,5 – 5%. ενώ απασχολεί αρκετούς εργαζόμενους, τόσο στα πλοία, όσο και στις λοιπές υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτή.

Χαρακτηριστικό της ναυτιλίας είναι η εξωστρέφεια. Είναι κλάδος που φέρνει εισόδημα στην οικονομία από τις αγορές του εξωτερικού. Είναι κλάδος διεθνώς ανταγωνιστικός και είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι η συμπατριώτες μας πλοιοκτήτες, έχουν καταφέρει να πρωταγωνιστούν. Είναι στην πρώτη θέση, τόσο σε ότι αφορά την ιδιοκτησία των πλοίων, όσο και στα έσοδα των εταιριών τους.

Εκεί που δεν μπλέκεται το ελληνικό δημόσιο, οι Έλληνες τα καταφέρουν…

Ο κλάδος δείχνει ότι μακροπρόθεσμα θα συνεχίσει να γνωρίζει ανάπτυξη, καθότι η παγκόσμια οικονομία αναπτύσσεται σημαντικά και το συντριπτικά μεγαλύτερο τμήμα του παγκοσμίου εμπορίου θα συνεχίσει να γίνεται μέσω θαλάσσης. Άρα μακροπρόθεσμα η ζήτηση σε ένα διεθνή κλάδο που οι Έλληνες επιχειρηματίες πρωταγωνιστούν, θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Άρα η ναυτιλία μπορεί να απορροφήσει ελληνικό εργατικό δυναμικό, μπορεί να δημιουργήσει και νέους υποστηρικτικούς κλάδους προς αυτή και να δημιουργήσει νέο πολλαπλάσιο εισόδημα, από ότι σήμερα συνεισφέρει στη χώρα.

Όμως κάπου εδώ αρχίζει να μπλέκεται το ελληνικό δημόσιο που με τις αγκυλώσεις του, δεν αφήνει χρήματα από το εξωτερικό, να έλθουν στη χώρα είτε με τη μορφή μισθών, είτε με τη μορφή επενδύσεων.

Με άλλα λόγια έχουμε την πρώτη θέση σε τζίρο σε ένα από τους ανταγωνιστικότερους κλάδους διεθνώς και καταφέρνουμε να δουλεύει ο κλάδος αυτός με αλλοδαπούς εργαζόμενους και να υποστηρίζεται από τα ναυπηγεία της Κορέας, της Κίνας, της Ιταλίας και της Ρουμανίας…

Η αύξηση του εθνικού εισοδήματος μέσα από τη ναυτιλία πρέπει να είναι σήμερα ζητούμενο τεράστιας σημασίας για την Ελλάδα.

Στη Νέα Δημοκρατία πιστεύουμε ότι η χώρα μας πρέπει να αποκτήσει ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο φορολόγησης όπως επιτρέπει το κοινοτικό κεκτημένο, αλλά το πλαίσιο αυτό να αφορά και τα εφοπλιστικά κεφάλαια, που μπορούν να συμβάλουν στην κάλυψη του επενδυτικού στόχου των 100 δις την επόμενη πενταετία. Μην ξεχνάμε ότι μεγάλες επενδύσεις σε ακίνητα, αλλά και στον τουρισμό, έχουν χρηματοδοτηθεί από Έλληνες εφοπλιστές.

Παράλληλα πρέπει να αποσαφηνιστεί το ζήτημα της φορολογικής κατοικίας, να μπει  ένα τέρμα στην αβεβαιότητα και αυθαιρεσία της φορολογικής διοίκησης.

Πρέπει φυσικά να αρθεί το κρατικό μονοπώλιο στη ναυτική εκπαίδευση, ενώ η συλλογική σύμβαση εργασίας του κλάδου πρέπει να προσαρμοστεί στα διεθνή δεδομένα, ή να είναι προαιρετική.

Η εξωστρέφεια, ο δυναμισμός, η πίστη στις δυνάμεις μας ήταν πάντα τα κύρια χαρακτηριστικά των ανθρώπων της θάλασσας. Η ναυτιλία είναι ένας εξωστρεφής κλάδος, όπου μάλιστα πρωτοπορεί η ελληνική επιχειρηματικότητα, που μπορεί να αυξήσει τον εθνικό μας πλούτο, αρκεί να την αφήσουμε ελεύθερη να το κάνει όπως αυτή ξέρει καλά…